Itálie



Počasí v Itálii

DNES:

Aktuální ceny benzínu

  Ceny PHM v Itálii k 2.6.2021.
Bezolovnatý 95 oktanů: 1,59 €.
                        Nafta: 1,46 €.

  Ceny PHM v Rakousku k 2.6.2021.
Bezolovnatý 95 oktanů: 1,11 €.
                        Nafta: 1,06 €.


Z fotoalba

Itálie - fotky
BENÁTKY: Dóžecí palác z ptačí perspektivy

PIENZA: Palazzo Comunale

VERONA: hrad Castelvechio

MILANO: Castello Sfsorzesco

Více jak 200 dalších fotografií naleznete ve FOTOALBU.

MAPA WEBU
     aneb co zde najdete.     


Partnerské weby

Letenky
Sametová revoluce
Klub přátel Pardubicka
Sdružení přátel Pard. kraje
Cestování po Evropě
Cestování po Slovensku
Cestování po Itálii




Den sedmý

Quarrata - Řím



Ráno vyrážíme po osmé hodině, jedeme směrem na Florencii, kde se napojujeme na dálnici A1 směrem na Řím. Okolo Florencie byl poměrně živý provoz a kvůli dopravním omezením i snížená rychlost. Asi 20 kilometrů za Florencií však veškerá omezení zmizela i doprava zřídla a po čtyřproudé dálnici se jelo velmi příjemně. Asi po 2 a půl hodinách jízdy jsme byli nedaleko Říma v místě, kde se dálnice rozděluje ve směru na Řím a na jakýsi východní okruh směrem na Pescaru a Bari. Zde končil placený úsek. Zaplatili jsme 14,80 € a posledních 20 kilometrů do Říma pokračovali po šestiproudé silnici. Hned za místem, kde se platilo mýtné, je benzínová pumpa, ale i automat na kávu, kde si můžete vybrat některou kávu za 0,60 €. Nachází se zde také informační centrum, kde vám podají informace o kempech a dalších ubytovacích kapacitách ve městě. Pokračovali jsme dále do Říma a zde najeli na dálniční okruh ve směru na Fiumicino. Dálniční okruh je poměrně přehledný, jednotlivé výjezdy jsou číslovány. Okruh je v převážné většině šestiproudý, částečně ještě čtyřproudý, ale na jeho rozšíření se pracuje. Z dálničního okruhu G.R.A. jsme sjeli výjezdem 6 ve směru na Prima Porta. Asi po pětistech metrech jsme i z této čtyřproudé silnice odbočili vpravo a přijeli tak na křižovatku tvaru T. Zde jsme se dali doprava a asi po kilometru se ocitli před odbočkou na autokemp Tiber Roma. Konec konců směrovky ke kempu dobře značí cestu již od sjezdu z okruhu G.R.A.

Plánek umístění kempu Tiber Roma :



Mapa trasy Quarrata - Řím :



ŘÍM ***

Piazza San Pietro ve Vatikánu

V autokempu Tiber Roma jsme tedy našli ubytování. Ubytování za dva lidi, stan a auto přišlo na 27 €. Kemp byl vybaven bazénem, pizzerií, obchodem, ale především tekoucí teplou vodou ve sprchách, ale i na umývání nádobí. Kemp byl prostorný, upravený s dostatkem zeleně.

K zastávce vlaku Prima Porta, odkud jezdí příměstská doprava do města, jezdí pravidelná autobusová doprava od kempu zdarma. Komplikace nastaly, když jsme si chtěli zakoupit jízdenku. Předprodej jízdenek byla z neznámého důvodu zavřena. Přímo před vchodem na nástupiště se však nachází dva jízdenkové automaty. Jeden je obyčejný, ceny na něm jsou uvedeny ještě v lirách a působí dojmem, že již jízdenky nevydává. Vedle něj se nachází jiný automat, který je vybaven obrazovkou a po chvíli přemýšlení a snažení se dá přemluvit k vydání jízdenky.

bazilika sv. Petra
Jednorázová šedesáti minutová jízdenka je za 1 €, celodenní pak za 4 €. Automat přijímá kromě mincí i bankovky a peníze dokonce vrací. Při prvním nástupu do vlaku či jakéhokoliv jiného prostředku římské hromadné dopravy je nutné jízdenku označit v jízdenkovém automatu uvnitř vozu či u vchodu do metra. Není bez zajímavosti, že při vstupu do metra je nutné projít okolo dozorčího stanice a jízdenku předložit. Vstup do metra je totiž jinak přes turnikety, kde je nutné označit jízdenku po jednotlivou jízdu.

Vraťme se však zpátky do vlaku jedoucího z Prima Porta. Vlak nás zaveze do stanice Flaminio, kde je možné přestoupit na metro. Římské metro má dvě trasy. Některé vozy metra jsou moderní vybavené klimatizací, hlášením stanic přímo ve voze, videem a průchozí v celé délce. Většina vozů je však zastaralá a nedisponující žádnou z výše uvedených předností. Stanice metra v Římě nejsou tak luxusní a vzhledné jako je tomu v Praze, stanice s výjimkou moderních vozů nejsou hlášeny. Nejinak je tomu i v městských autobusech. Zatímco jsme si nejen z Prahy zvykli, že zastávky jsou hlášeny nebo zobrazovány na displeji, v Římě tomu tak není. Nutno také ještě upozornit, že všechny autobusové zastávky v Římě jsou na znamení. Pokud tedy chcete do určitého autobusu nastoupit, musíte si na něj mávnout. Když chcete na určité zastávce vystoupit, musíte stisknout tlačítko a upozornit tak na svůj požadavek. Co se římského metra týče, tak zde jezdí dvě trasy - modrá a červená, přičemž v den naší návštěvy červená trasa z neznámého důvodu po 22 hodině již nejezdila.

Náhrobek papeže Jana Pavla II.

Podle tradice byl Řím založen 21. dubna 753 př.n.l., kdy se stal Romulus prvním králem. Osídlení zde v tomto období potvrdily archeologické výzkumy. Město prosperovalo a svou podobu dostalo za římské republiky. Za období prvního císaře Augusta prožíval Řím období politické stability a rozkvětu umění. Roku 64 n.l. většina Řima vyhořela, ale již kolem roku 100 mělo město přes 1,5 miliónů obyvatel. Aktivním centrem města bylo Forum Romanum a v Koloseu se pořádaly gladiátorské zápasy. Řím byl hlavním městem světa do roku 330, kdy první křesťanský císař Konstantin přesunul hlavní město říše do Byzantia. V období 15. a 16. století probíhala přestavba Říma, pracovalo se na Sixtinské kapli, sv. Petru a dalších projektech. Po sjednocení Itálie v roce 1861 se tzv. papežský stát stal její součástí. V roce 1929 Musolini a Pius XI. Podepsali lateránské dohody, které daly papežovi plnou suverenitu nad současným Vatikánským Městem (Cittá del Vaticano). Tak vzniknul Vatikánský stát.

Andělský hrad

Naše cesta pokračovala z Flaminia metrem pouze dvě stanice na Octaviano San Pietro. Odtud je to již jen kousek do Vatikánu, který byl naším prvním cílem. Asi po deseti minutách jsme se ocitli na Náměstí svatého Petra - Piazza San Pietro. Půloblouky kolonád na náměstí působí velmi impozantně. Volnému pohybu po náměstí brání řady lavic a dřevěné ploty mezi jednotlivými sektory, které jsou pro bohoslužby připraveny. Ovál náměstí obklopují čtyři řady dórských sloupů a pilastrů. Středu dominuje Obelisco Vaticano. Na špici obelisku stojí ve výšce 41 metrů kříž, jenž obsahuje relikvii Kristova kříže.

Na náměstí se nachází také vatikánská pošta, kde je možné nejen zakoupit pohlednici, ale také vatikánské poštovní známky v hodnotě 0,60 € a přímo s vatikánským razítkem tak poslat pozdrav svým známým. Hned vedle pošty se nachází WC zcela zdarma, kde je možné se v případě potřeby i převléknout, jak jsme to učinili my, když jsme chtěli navštívit baziliku sv. Petra.

Pantheon

Vstup do chrámu je sice bezplatný, ale každý musí projít bezpečnostními rámy a být oblečen do dlouhých kalhot a mít zakrytá ramena. Chrám svatého Petra je největší křesťanský kostel, jehož hlavní loď je dlouhá 219 metrů a tyčí se nad hrobem apoštola Petra. Baziliku nechal již v roce 320 zřídit císař Konstantin. Po více jak 1000 letech začal původní kostel chátrat a tak bylo rozhodnuto o novostavbě. Starý dóm byl stržen roku 1506. Dnešní dóm byl dokončen roku 1614. Zdarma jsou návštěvníkům k vidění podzemní prostory dómu, kde jsou pohřbeni papežové, k vidění je tak i náhrobek Jana Pavla II. Po shlédnutí podzemních prostor baziliky následuje prohlídka samotného interiéru kostela. Skvostů, které zde je možné spatřit je nepřeberné množství. Ti, kteří mají zájem spatřit Řím z ptačí perspektivy, mají možnost vyšplhat ke kopuli chrámu sv. Petra. Zde se za vstup již platí. Zcela jedinečný zážitek je také návštěva Sixtinské kaple. Její prohlídka je součástí prohlídky vatikánských muzeí. Z nedostatku času jsme si tuto možnost bohužel nechali ujít, takže nejsem schopen podat bližší informace.

Foro Romano

Asi po dvou hodinách strávených ve Vatikánu naše kroky pokračovaly ulicí Via della Conciliazione k Andělskému hradu - Castel Sant'Angelo. Přímo před hradem se nachází turistické informační centrum, kde je možné zcela zdarma obdržet mapu Říma. Andělský hrad stojí na břehu řeky Tibery a je vlastně mohutnou pevností a její vlastnictví zajišťovalo přístup do Vatikánu.

Přes most Ponte Sant'Angelo jsme se ulicí Via dei Coronari dostali na náměstí Piazza Navona. Toto náměstí je neustále plné turistů. Ale nejen turisté zaplňují prostory tohoto náměstí. Především se zde nachází množství malířů, karikaturistů a dalších pouličních umělců. Turisté zde však obdivují také kašnu Fontana dei Fiumi, která symbolizuje čtyři řeky - Nil, Gangu, Dunaj a Rio de la Plata.

Památník Viktora Emanuela II

Po prohlídce náměstí jsme se pak vydali úzkými uličkami k Pantheonu. Tento chrám je dodnes asi nejvělkolepějším svědectvím antického stavitelství v Římě. Pantheon vybudoval v roce 27 př.n.l. konzul Marcus Agrippa a císař Hadrianus jej nechal nově dotvořit v letech 118 až 125. Papež Bonifác IV. z něj v roce 609 zřídil křesťanský kostel a díky tomu se zachoval v dobrém stavu do dnešních dnů. Okolo 16 sloupů, které nesou předsíň vstoupíme do grandiózního vnitřního prostoru. Kupole o průměru 43,3 metrů je největší na světě.

Koloseum

Naše prohlídka "věčného města" pokračovala na náměstí Piazza Venezia, kde jsme se ocitli přímo před monumentálním památníkem Vittoriano. Tento monument připomíná krále Viktora Emanuela II. Po sousedním širokém schodišti jsme se ocitli před Palazzo Nuovo. Nad schodištěm se nachází jezdecká socha Marka Aurelia, jejíž originál se nachází uvnitř v paláci. Pokud projdeme průchodem za palác, naskytne se nám překrásný výhled na Foro Romano. Popravdě řečeno tento pohled mě tak uchvátil, že si dovoluji jej doporučit všem návštěvníkům Říma.

Španělské schody

V prostoru od náměstí Piazza Venezia směrem ke Coloseu, což je úsek dlouhý přibližně 500 metrů, se nachází velká část nejstarších památek Říma. Hned naproti již zmiňovaného památníku Viktora Emanuela II. se tyčí Traianův sloup - Colonna di Traiano na paměť Traianova vítězství nad Dáky. Byl v něm ve zlaté urně uložen císařův popel. V okolí sloupu se nachází Foro di Traiano. Jednalo se o ohromný komplex přímo přes ulici sousedící s Forum Romanum. Císařská fora byla postavena mezi lety 42 př.n.l. a 112 n.l. Zde sídlily nejdůležitější římské instituce. Teprve až Mussolini narušil tato fora, když postavil silnici spojující Koloseum a Piazza Venezia, čímž byla velká část nejstarších památek Říma poničena. Nyní dochází k jejich obnovení i když již postavenou silnici asi nikdo nezbourá.

Pomalu se dostáváme ke slavnému Coloseu. Tento 48,5 metrů vysoký ovál prý pojmul až 50 tisíc návštěvníků. Aréna měla délku 78 metrů a šířku 46 metrů.

Fontana di Trevi

U Colosea jsme nasedli na metro a dojeli do stanice Spagnia. Další turistická atrakce se totiž nachází na nedalekém náměstí Piazza di Spagnia. Jedná se o nejznámnější římské schodiště zvané Španělské schody. Pod schodištěm se nachází napůl potopená loď kašny Fontana sella Barcaccia z roku 1629. Schody slouží jako odpočinek pro mnohé turisty.

Posledním místem, který jsme v Římě navštívili, byla slavná a turisty doslova obložená Fontana di Trevi. Nejedná se vlastně pouze o fontánu, ale o úžasné umělecké dílo s barokním sousoším, které představuje boha moří Oceana. Dvacet metrů široká a šestadvacet metrů dlouhá fontána, kde voda jakoby přetéká přes pobřežní krajinu tvořenou skalami na širé moře je opravdu úchvatným dílem.

Náměstí svatého Petra - Piazza San PietroKašna na náměstí sva. Petra ve VatikánuInteriér chrámu sv. Petra
most Ponte Sant'AngeloAndělský hradFontana dei Fiumi na náměstí Piazza Navona
Palazzo Nuovojezdecká socha Marka AureliaForo Romano
Foro RomanoForo RomanoKoloseum
Koloseum a Vítězný obloukZápad slunce nad Římem

Piazza San Pietro ve Vatikánu Piazza Navona Piazza Navona



Tím naše návštěva Říma skončila. Problémy však nastaly při cestě zpět do kempu. Jelikož po 22 hodině již nejezdila jedna trasa metra, trvala nám cesta několika autobusovými linkami cesta zpět hodinu a půl.


Následující den







Přihlášení uživatele:
login:
heslo:
Registrovat
MAPA WEBU
     aneb co zde najdete.     

Hledat na webu



    Hledat na italie.tode.cz :


Hledat na webu

Poslední příspěvky v DISKUSNÍM FÓRU:
Re: Benátky.
Anonym - 2024-04-25 17:37:34

Téma: Spolujízda do Itálie
-----------------------------------------------------
Re: Benátky.
Anonym - 2024-04-25 17:37:31

Téma: Spolujízda do Itálie
-----------------------------------------------------
Re: Benátky.
Anonym - 2024-04-25 17:37:30

Téma: Spolujízda do Itálie
-----------------------------------------------------
Re: Benátky.
Anonym - 2024-04-25 17:37:27

Téma: Spolujízda do Itálie
-----------------------------------------------------

Přidejte svůj příspěvek do
DISKUSNÍHO FÓRA!


Hledat na webu


    Hledat v diskusním fóru:     



Webové kamery


ZÁLIV SALERNO:

LAGO DI GARDA:

BENEVENTO:

ELBA:





Své dotazy a připomínky adresujte na italie@iipardubice.cz